gravgrillningen, eller den sista måltiden i mitt barndomshems trädgård <3

För ungefär fyra veckor sedan var det påsk. Närmare bestämt så var det långfredagen och den enda dagen som, enligt väderprognosen, skulle bjuda på okej väder under påskhelgen. Som ni redan vet har mina föräldrar sålt mitt barndomshem och långfredagen var sista gången jag var där.
friday, good friday, easter, karlskrona
Jag hade hett önskat att vi skulle hinna grilla en sista gång, innan huset inte längre är vårt. Och efter lite övertalning av resterande familjemedlemmar var det bestämt. Idag ska vi titta på fotona jag tog då.
friday, good friday, easter, karlskrona
Vädret var sisådär men alla som var med glada i alla fall plus kände säkert tusen andra saker också. Det gjorde i alla fall jag.
friday, good friday, easter, karlskrona
Eftersom mina föräldrar redan har flyttat hade Papa och Brollan tagit med sig allt som behövdes för att vi skulle kunna äta grillad korv till lunch.
friday, good friday, easter, karlskrona
Det stod uppdukat på snickarbänken i uthuset.
friday, good friday, easter, karlskrona
Vädret var minst sagt ombytligt. Det kom en regnskur så vi myste under takutsprånget.
friday, good friday, easter, karlskrona
Hej familjen i regnet! 👋
friday, good friday, easter, karlskrona
Hej familjen i solsken! 👋  Denna är tagen bara minuter efter den förra bilden. Det var verkligen aprilväder! Och det var det ju även resten av påskhelgen, för dagen efter, på påskafton fick vi till och med snö!
friday, good friday, easter, karlskrona
Jag kände mig ledsen och glad på samma gång. Att sitta just här, där jag sitter på fotot, och äta, läsa, fika, umgås, är nog det jag kommer sakna mest. Jag hade en klump i magen för att jag visste att detta var sista gången och för att jag är en känslomässig person. Jag hade ett leende på läpparna för att Mamas och Papas nya lägenhet är så fin och för att jag känner mig trygg med att de kommer trivas där.
friday, good friday, easter, karlskrona
Efter en sista gruppbild, som jag tagit tusen gånger förr precis här,
friday, good friday, easter, karlskrona
och en sista vandring genom husets tomma rum, knäppte jag en sista bild på utsikten som jag vaknat till varenda morgon under större delen av mitt liv (så här långt). Och sen packade vi ihop, låste dörren och vinkade tillsammans hej då för sista gången.
Tack för allt fina barndomshemmet! 💘


Mer från min påskhelg:
Min påsk: sol, blommande magnolia, snöflingor och äggpickartävling
Förrförra söndagen: middag och snack

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, summan av kardemumman, våren. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till gravgrillningen, eller den sista måltiden i mitt barndomshems trädgård <3

  1. Ida skriver:

    Fint med en sista grillning! Och fin bild på dig! :*

  2. Mama skriver:

    Fina foton. Fina minnen. Varma tankar. ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  3. vasterdrottningen skriver:

    Åh, vad jag känner igen mig i dina känslor. När mina föräldrar berättade att de skulle skiljas var min första reaktion ”men HUSET?!?????!!!” (knäppt nog). Är onte en känslosam person i övrigt men har tyckt det har varit väldigt jobbigt både när kusinerna och mormor flyttat. Som tur är löste det sig genom att jag och min partner nu hyr huset, och förhoppningsvis kan köpa loss det i framtiden.

    Och – vad fint att du ändå fick några sista bilder och ett sista fint minne från ditt barndomshem.<3

    • Malin skriver:

      tack för dina ord! på något vis känns det lättare när jag vet att jag inte är ensam i mina känslor. er lösning låter ju perfekt :) hoppas ni kan köpa loss det som ni tänkt!

Kommentera

