måndagstankar

monday, my kitchen, the light, spring, helsingborg
Kvällsljuset.

Hej.
Här kommer några snabba rader, innan jag behöver starta den här måndagen på riktigt.

Jag satt ute och åt frukost idag. På balkongen. Jag var liksom tvungen att gripa tillfället. I de första solstrålarna och till ljudet av radion P1 morgon och råkornas kraxande. Det går inte att tro nu, för nu ligger dimman tjock över världen. Mistlurarna överröstar fåglarna. De där 13 graderna som innan kändes ljumma, känns nu mer ruggiga.

Helgen har gått så fort. Jag har haft roligt, riktigt roligt. Träffat vänner jag inte sett på länge och hängt med nya vänner utomhus i solnedgången. Och jag har haft ont, riktigt ont. Mensvärken höll i sig på ett sätt jag tyckte var riktigt obehagligt. Den satt liksom långt ner i lårmusklerna och varade i ett halvt dygn.

Jag har haft lock i öronen sen i påskas. Det släpper lite, men aldrig helt. Av och till har jag också haft fler förkylningssymtom, snorig, hostig, bihålorna dunkar lätt och öronen sprakar. Det har pågått i en månad nu och jag skriver det mest här för att skapa lite resonans till de inlägg som kanske gör att livet ser för bra ut. Det är det inte. Det är fyllt av en seg förkylning också.

Okej. Det var allt. Nu kör vi. Hej måndag!

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

