lördagslistan

Hej och välkomna till lördagslistan!

pink trees
HAR DU?
Folköl i kylen:
Nej, dock starkare öl.

Något husdjur:
Nej.

ice cream at köld, mitt möllan, malmö
En favoritsötsak?
Absolut! Om det gäller godis: surskallar. Om det gäller efterrätter: allt med bär och krisp. Om det gäller glass: citronsorbet eller hallon. Om det gäller kakor: chokladbollar eller paj.

Puder på dig:
Ja. Fast det mesta är nog bortskavt efter dagens övningar nu.

Några framtidsplaner:
Massor! Jag känner ibland en stress över att jag inte ska hinna med allt jag vill göra.

Några MVG:n:
Ja, i mina gymnasiebetyg. Nu när jag jobbar får jag inga betyg (tack och lov!)

the ocean, helsingborg
Något beroende: 
Godis och havet.

Fikat idag:
Ja, en extra bra med frallor och goda pålägg. På onsdagar bjuder vi nämligen varandra på frulle på jobbet.

Nagellack: 
Nej, inte just nu, men funderar på om jag ska måla på ett inför helgen.

Någon vän som bor i ett annat land:
Oh ja, ganska många.

sunday, hilleshögs dalar, glumslöv
VEM?
Avskyr du:
Människor som inte respekterar andra människors tid.

Delar du mest minnen med:
Min familj + Ina.

me, after swimming, helsingborg
Längtar du mest efter:
Sommaren och min semester. Att bada i havet! En partner att dela mitt liv med.

Stör du dig på:
Ingen just nu. Skönt ändå!

Gosar du med:
Människor jag tycker om.

pasta a'la carbonara, international pasta day, helsingborg
Lagar mat: 
Jag.

Diskar: 
Min diskmaskin. Trots att jag haft den i snart två år är det fortfarande ett andäktigt ögonblick när jag sätter i gång den.

flingan, the paper girl, karlskrona
VILKEN?
Tidning läser du:
Helsingborgs dagblad och Dagens nyheter. Fast på nätet istället för i pappersform.

Buss åker du oftast:
Oftast ingen alls.

Dag fyller du år:
I år fyllde jag år på en måndag.

Årstid föredrar du:
Alla årstider har sin charm.

wednesday, ingrid and karins birthday, karlskrona
Stad är du uppväxt i:
Karlskrona <3

VAD?
Gör du nu:
Skriver det här blogginlägget inför lördag, för jag tänkte inte hänga på bloggen i helgen.

Är bra med dig?
Min förmåga att lägga märke till detaljer och min omtänksamhet.

Är dåligt med dig?
Jag driver mig själv väldigt hårt och har höga krav på mig själv. Och har svårt att bara vara.

thursday with sofia, helsingborg
Vill du arbeta med:
Just nu det jag faktiskt jobbar med: stadsplanering.

Är roligast just nu:
Resor, lediga helger i solen, promenader och häng med vänner.

me, landskrona
Har du på dig nu:
Kjol och strumpbyxor och en gå-runt-i-hemma-t-shirt.

Äger du för skor:
Alla möjliga. Jag är faktiskt väldigt nöjd med min skogarderob.

Har du för storlek i skor:
Oftast 36 eller 37. Ibland 36,5.

Läser du för bok:
Just nu slutet av en dystopisk ung vuxen-roman som heter Matched. Efter den blir det Birgitta Ohlssons Duktiga flickors revansch.

saturday, dinner at caroline's, helsingborg
Ska du göra nu:
Preppa detta inlägget klart och käka middag med min familj.


Lista från Flora.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

