måndagstankar

me in amsterdam
Senaste gången jag var i Amsterdam, 2011.

Måndag. Himlen ligger som en ljusgrå hatt över världen. Det regnar smått smått. Mina ögon kliar av för lite sömn. Eller kanske av pollen? Men hjärnan känns ändå ganska klar. Jag har varit i Amsterdam hela helgen. Och det känns helt overkligt att jag nu ska gå och jobba. Att det plötsligt är vardag igen. Länge leve långhelger!

Min kamera är fylld till bristningsgränsen med nya bilder, men min verklighet är fylld med jobb. Efter det får jag ta hand om fotona och börja skriva här. Vi har haft så sinnesjukt fint väder! Som sommar var det. Hett och soligt. Och god mat har vi ätit, särskilt frukostarna. Men ni, precis som jag, får ge er till tåls ett slag till, innan jag hinner dela med mig.

Nåja, det är väl bara att köra igång veckan då!

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

