jordgubbar

strawberries, helsingborg
För en vecka sedan var jag i Amsterdam. Eller nästan i alla fall. Jag satt på flyget på väg dit. Nästan. Där var det sommar. Ljumna vindar och grönt överallt. På lördagen svettades jag mellan låren och skinkorna och känslan var ny fast likadan, bara bortglömd för att det var så längesen det hände.

Idag är det fredag och hela den här veckan har det varit kallt när jag vaknat på morgonen. Byiga vindar från nordväst och enstaka solglimtar. Tolv plusgrader. Mulet blandat med trötthet och migrän. Allt jag längtar efter är solen och svenska jordgubbar.

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till jordgubbar

  1. Ida skriver:

    I hear ya! Vi borde styra upp en jordgubbsfest i sommar!
    Åh ser fram emot Amsterdam-inlägg här på bloggen! Ingen press – men jag längtar :)

Kommentera

