årstidslistan: vår

Från och med i år sammanfattar jag varje årstid med en lista. Idéen har jag snott från Isabel, som sammanfattar varje månad på sin blogg. Eftersom det nu är juni och, enligt min tideräkning, den första sommarmånaden, ska vi titta tillbaka på våren. Häng på!
wednesday, concert with säkert! annika norlin, slagthuset, malmö
saturday, ina's, isabell's and tove's 30th birthday party, blå båten, malmö
Vårens höjdpunkt:
Inas 30-års fest, konserten med Säkert!, att fira påsk med familjen och se päronens nya boende, middagen på Rutabaga med familjen i Stockholm och resan till Amsterdam med Sofia och Ida.

thursday, maundy thursday, easter, karlskrona
saturday, dinner at rutabaga at grand hotel, stockholm
Vårens bottennapp:
Den här himla jäkla svullnaden i mina öron som gjorde att sista halvan av våren bara var tung. Jag kunde inte träna och det i kombination med mycket att göra på jobbet gjorde att jag fick migrän flera gånger. Ej okej!

Vårens resa:
friday, stockholm
Stockholm. Blogginlägg här.

saturday, easter eve, snow, karlskrona
Karlskrona. Blogginlägg här.

friday, amsterdam
Amsterdam. Ett första blogginlägg finns här. Stay tuned för fler! Eller följ min blogg med Bloglovin’ för att aldrig missa några inlägg.

Vårens köp:
Flygbiljetter. Japp, det har rests och ska resas ännu mer. Mitt klimatsamvete mår ganska dåligt, dock.

Vårens projekt:
Att bli frisk från de där täppta öronen och förkylningen som hängde i från påskas och fram till förra veckan.

Vårens stödbanan: (något litet som hjälpt en genom vardagen)
Mina mindfulnessövningar. Det finns något väldigt behagligt i att bara fokusera på sitt andetag.

tuesday, cherry blossoms, helsingborg
saturday, music and beer at dunka dunkers, helsingborg
Vårens Spotify-lista:
Finns här att lyssna på för den som är intresserad.

Vårens film:
Jag har inte sett någon film, faktiskt. Kan däremot tipsa om dokumentären om O.J Simpson som finns på SVT play. Något av det intressantaste och märkligaste jag har sett. Det amerikanska rättsystemet är en historia i sig.

Vårens tv-serie:
Jag blev väldigt positivt överraskad av de nya avsnitten av Master of None, som släpptes på Netflix i mitten av maj. Den första säsongen var bra, men inte wow-bra. Men den här andra säsongen däremot, japp, så bra!

Vårens mest läsvärda:
en annan historia: om barumskvinnan, mama masika och 49 andra personer alla bör känna till av lina thomsgård (red.)
En annan historia av Lina Thomsgård (red.) Blogginlägg här.

duktiga flickors revansch av birgitta ohlsson
Duktiga flickors revansch av Birgitta Ohlsson. Blogginlägg kommer.

Vårens bild:
saturday, me, first day of spring, helsingborg
Första dagen utan mössa!

Vårens lärdom:
Du klarar mer än du tror.


Årstidslistan: vinter hittar du här.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

