i söndags: pioner, grillat och hemmagjord saffransglass

sunday, barbecue at gun's place, me, glumslöv
I söndags klev jag upp när klockan ringde och kände mig väldigt sömnig. Men efter en dusch och frukost stegade jag ner till Knutan för att ta bussen till min moster.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Jag och di här tre människorna, som jag även hängde med i fredags, skulle nämligen dit för att hänga, äta och snacka.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Efter kramar och välkomnande spanade jag in trädgården. Mina gulliga systrar var i köket och preppade elva-kaffet.
sunday, barbecue at gun's place, peonies, glumslöv
I trädgården fanns det så himla fina pioner som doftade helt ljuvligt.
sunday, barbecue at gun's place, peonies, glumslöv
Kolla bara! De känns ännu finare när jag vet att några av dem kommer från min mormors och morfars sommarställe.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Sen var det fika
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
och mys!
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Vi hjälpte till med lite allt möjligt som att ställa ut fågelbad, vattenspeglar och täcka potatisarna med ny jord.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Och så började vi förbereda det viktigaste av allt. Maten! Och dagens efterrätter! Gun och jag styrde upp den hemmagjorda saffransglassen
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
och Karin gjorde äppelpajen.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Flingan var grillmaster och Viktor supportade.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Grillad citron är något av det godaste jag vet.
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
Sen var det dax att äta!
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
En av livets bättre söndagsmiddagar, helt klart.
sunday, barbecue at gun's place, home made saffron ice cream, glumslöv
Och efter mycket snack, bland annat om filmer, ljudböcker och resor, och lite paus slank också efterrätten ner. Den var fantastisk!
sunday, barbecue at gun's place, glumslöv
När eftermiddagen led mot sitt slut vinkade vi hejdå och sa på återseende! Och Gun såg till att vi promenerade åt rätt håll <3

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

