fredagstankar

öresund, helsingborg

Det har känts som en märkligt lång vecka. Att plötsligt jobba fem dagar, istället för fyra, tar på krafterna. Veckan har varit så socialt intensiv, med studieresa och sommarfest, att jag verkligen njuter av lugnet i att hänga med bara mig själv ikväll. Det ligger en väldig skönhet i att bara kunna ta det i min takt.

Just ikväll har blåsten friskat i och himlen är mulen. Jag gick de sista fem minutrarna hem i ett stadigt ökande regn. Det är väl som att svära i kyrkan, men trots att vi inte haft så soligt och varmt väder den senaste veckan, bidrar det till mitt inre lugn att vädret är lite så där ikväll. Då har jag lättare att stanna hemma och bara ta det lugnt. Vad gör ni på er fredagskväll?

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

