sommarlistan

Idag är det söndag men jag har ingen aning om hur vädret är då, för när jag skriver det här är det torsdagkväll. Det här är alltså ett tidsinställt inlägg. Att preppa detta inlägget ikväll passade så fint, för idag har det nämligen varit sommarvarmt igen. Helt ljuvligt är det! Och då passar ju den här listan bra. Hej sommaren, vad fint vi ska ha det!
sunday with gun, glumslöv
midsummer, boholmarna
Vad har du för planer i sommar?
Jag ska gå på bröllop, vara en helg i Danmark med min familj och åka till Japan och hälsa på mina vänner Johanna och Kai. Sen vill jag också läsa jättemycket, bara vara hemma, bada i havet, åka på små utflykter, hänga med vänner och äta goda grejer.

Vad ska du göra på midsommar?
Då ska jag hänga i Karlskrona. Först ska jag på midsommarlunch med min familj och min släkt och sedan ska jag till en kompis tillsammans med mina syskon.

breakfast
Vilken är din bästa sommarfrukost?
Allt med jordgubbar!

Hur länge ska du vara ledig?
Jag är ledig från jobbet i fyra veckor. Men min plan är att försöka göra sommarsemestriga grejer även på helger och kvällar från midsommar till september eller förhoppningsvis längre än så. Efter den här vintern känner jag att jag måste maxa sommaren och jag har därför beställt en som är varm, solig och lång!

thursday with sofia, helsingborg
Bästa badstället?
Havet!

Bästa sommarlåten?
I år får jag väldigt mycket sommarfeeling av Thomas Stenströms Palma de Mallorca. Jag upptäckte också att Spotify plockar ihop en spellista med din egen sommarmix av låtar som du har lyssnat mycket på tidigare somrar. Så himla roligt! Min mix hittar du här.

friday, å i lofoten
me, hossegor
Vad kommer du ha på dig i sommar?
Klänningar och bara ben. Bikini. Linne och kjol. Skor att promenera i.

saturday, kärntruppen, copenhagen
summer lunch, karlskrona
Vad kommer du äta i sommar?
Jordgubbar, majskolvar, fisk och skaldjur, sallader, vattenmelon och sån där melon med orange fruktkött, hallon och andra bär, glass.

friday, midsummer's eve, karlskrona
tuesday, crete
Vad ska du läsa i sommar?
Böcker! Jag har en hel lista med böcker jag vill hinna läsa. Sen vill jag konsumera annan typ av kultur också, som poddar, sommarpratare, filmer och tv-serier. Men allra mest böcker <3

Vad ser du fram emot?
Typ allt! Att få vara ledig, resan till Japan, att gå på mitt andra bröllop, hänga med mina vänner, bada i havet, helgen med min familj och allt kul som kommer hända. Att hänga utomhus på kvällen utan att frysa.

friday, midsummer's eve, karlskrona
Hur vill du minnas sommaren?
Som en varm och mjuk virvelvind.


Jag hittade listan hos fina Christin som i sin tur hittat den hos påhittiga Anna-María. Förra året skrev jag så här och så här om min sommar.

Det här inlägget postades i sommar, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sommarlistan

  1. Anna María skriver:

    Vilken härlig sommar du har framför dig. Jag har också beställt en varm, solig och lång sommar. Det borde vi väl kunna få? Och så kul med Japan, jag var där för flera år sedan, men då var det vinter. Skulle verkligen vilja åka dit en sommar också.

    • Malin skriver:

      Vad bra! Då får vi säkert en varm och solig sommar. Ja, det ska bli grymt spännande med Japan! Jag kan tänka mig att det är väldigt häftigt att vara där på vintern också.

Kommentera

