lördag i amsterdam: middag på de rollende keukens

God morgon måndag! Solen skiner och jag har ätit frukost på balkongen, så trots att viss trötthet från helgen dröjer sig kvar, känner jag att det här kommer bli en bra dag. Och jag har haft en rolig helg som jag vill berätta om. Jag har nämligen varit på möhippa för en av mina nära vänner och det var jättekul! Men, jag måste preppa inlägget innan jag kan berätta mer och medan vi väntar på det, drömmer vi oss tillbaka till Amsterdam för en stund. Häng på!
saturday, amsterdam
Där är det lördag kväll när vi hoppar tillbaka in i berättandet. Vi har varit i lägenheten, hämtat oss efter t-shirt-incidenten och vilat en stund, och är nu på gående fot igen.
saturday, amsterdam
Vi gick åt andra hållet jämfört med tidigare och jag hittade oklar street art i fina färger.
saturday, amsterdam
Solen höll på att gå ner och vi följde dess guldfärgade sken västerut i vår jakt på middag.
saturday, amsterdam
Längs ännu en kanal.
saturday, amsterdam
Vi åt inte middag här, däremot ser det ut som den där hägern står i kö för att göra just det.
saturday, amsterdam
Nä, vårt sikte var nämligen inställt på Westerpark.
saturday, amsterdam
Och något som kallades för ”De Rollende Keukens” som var en food truck festival. Efter att tre av varandra oberoende personer rekommenderat det kände vi att vi måste gå dit.
saturday, amsterdam
Precis som tidigare på dagen, när det kändes som att halva Amsterdam var i Vondelpark, kändes det som att halva stan var här. Matbilarna var utspridda över ett mycket större område än vad jag trodde och det fanns väldigt mycket att välja på!
saturday, amsterdam
Vi gick runt och tittade länge eftersom det var svårt att få en överblick över utbudet, och ännu svårare att välja!
saturday, amsterdam
Till slut landade vi i ett hörn, där Sofia och Ida käkade ramen
saturday, amsterdam
och jag en hamburgare med cheddar. Och så öl till det, förstås!
saturday, amsterdam
Solen gick långsamt ner framför oss och himlen var magisk i sina färger. Det var längesen jag såg en så fin solnedgång, faktiskt.
saturday, amsterdam
Vi var ganska möra efter dagen och stannade inte så länge efter att vi käkat upp. Promenaden tillbaka gick långsamt längs nya gator.
saturday, amsterdam
Kvällen började sakta övergå i natt och luften var ljum och somrig. När vi kom hem och gick och lade oss kände vi oss väldigt nöjda med vår dag.


Mer från Amsterdam:
Fredag i Amsterdam: de nio gatorna/de negen straatjes och middag på cinema paradiso + öl
Lördag i Amsterdam: frukost på mook, häng i vondelpark och en incident med en t-shirt och en kanal

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

