de sex första månaderna av 2017

saturday, sunset, helsingborg
Vad var bäst?
Att jag känner att jag har växt inombords, resorna till Stockholm och Amsterdam, alla bra böcker jag har läst och att få hänga med familjen och mina vänner.

Vad var sämst?
Förkylningarna, influensan och migränen som kommit när jag inte lyssnat på mig själv. Jag känner mig så färdig med all form av sjukdom!

saturday, me, first day of spring, helsingborg
genier av moa gammel
thursday, maundy thursday, easter, karlskrona
Vilken månad var din favorit?
April eller maj. Trots stresspåslaget på jobbet, för livet utanför jobbet var strålande.

saturday, karlskrona
friday, good friday, easter, karlskrona
saturday, dinner at rutabaga at grand hotel, stockholm
Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Sa hejdå till mitt barndomshem, gick på fin restaurang och hyrde boende via Airbnb.

saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
saturday, the cherry blossoms in kungsträdgården, stockholm
friday, amsterdam
Har du rest?
Ja! Till Karlskrona, Stockholm och Amsterdam.

Vad har varit svårast?
Att hålla balansen.

saturday, mary's hen party, stockholm, utö, stockholm archipelago
Har du lärt dig något?

Jag blev med kort varsel inkastad i en halvny situation på jobbet och jag klarade det galant. Det blev en välbehövlig egoboost för mig själv och jag lärde mig att jag klarar mer än vad jag tror. Den inre självkritikern fick ta ett steg tillbaka. Det var välbehövligt!

kunskapens frukt av liv strömquist
sunday, the first woodanemones, pålsjö forest, helsingborg
saker jag hade velat veta när jag var 15 av diana olofsson och johanna wester (red.), sabina ddumba
Har du längtat efter något?
Lugn och ro. Andrum. Att känna mig mer trygg och stabil i mig själv. Och det sistnämnda känner jag att jag börjar landa i nu! <3

Har du saknat något?
Ja.

saturday, music and beer at dunka dunkers, helsingborg
sunday, barbecue at gun's place, peonies, glumslöv
sunday, amsterdam
Vad har varit soundtracket?
I vintras lyssnade jag på det här och i våras på det här. Just nu ligger musiken jag lyssnar på här. När sommaren är slut finns det en egen spellista med sommarens musik här. Just nu fylls den på allt eftersom.

Hade du några mål för halva 2017?
Att skriva något till bloggen varje dag och det tror jag att jag har gjort, även om det inte alltid har resulterat i ett publicerat inlägg. Mitt mål har varit att publicera ungefär 3-4 inlägg i veckan och det har jag lyckats med!

monday, morning, tea, balcony, breakfast, helsingborg
saturday, mary's hen party, stockholm, utö, stockholm archipelago
saturday, mary's hen party, stockholm, utö, stockholm archipelago
Vad ser du framemot utav resten av året?
Min sommarsemester! Och att sommaren kommer på riktigt, fler frukostar på balkongen och att bada i Öresund. Doften om hösten, långa promenader i skogen eller längs havet, utflykter, att besöka nya platser. Alla böcker jag ska läsa och träffarna med Bokbönorna. Planerade och oplanerade resor. Men kanske mest av allt att bara fortsätta leva och se vad som händer. Cheesy, jag vet. Men jag känner precis så. Jag vill bara vara och njuta där jag är.

saturday, mary's hen party, stockholm, utö, stockholm archipelago

Du hittar andra listor jag har fyllt i här.

Det här inlägget postades i sommar, summan av kardemumman, våren, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

