måndagstankar

monday, respect girl power, street art, graffiti, drottninghög, helsingborg

Idag påbörjar jag min tredje arbetsvecka innan semestern. Solen skiner, men det är bara 13 grader ute och på väderleksrapporten pratar de om ”kraftiga vindbyar”. Det enda som skvallrar om att det är sommar är det nyligen bytta bladet i min kalender. För det känns inte alls som juli! Jag somrar så gott jag kan, med jordgubbar, kvällspromenader och en allmänt långsammare inställning till vardagen. För min, och för alla andras skull, hoppas jag att sommaren kommer på riktigt innan jag går på semester. Och tills dess får jag somra på så gott det går! Hur gör ni för att lajva sommaren?

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till måndagstankar

  1. Bokstund skriver:

    Äter glass även om det blåser kallt, går ut även om det regnar… Och som du, lever lite långsammare 😊 Hoppas på fint väder nu!

Kommentera

