om att göra något jag har saknat och verkligen verkligen verkligen gillar ⛵

the ocean, helsingborg

Jag älskar verkligen internet! Den största anledningen till det är att jag via det lärt känna människor som jag gör roliga saker med i verkligheten. Tack vare cyberrymden har jag en bokklubb. Jag har varit i Helsingfors och i Amsterdam. Och från och med igårkväll har jag, tack vare internet, varit ute och seglat i Öresund.

Sommaren som har tagit paus de senaste veckorna gjorde comeback igår. Och på den finaste kvällen fick jag möjlighet att göra det bästa jag vet. Att segla! Dessutom tillsammans med en ny bekantskap.

sailing in öresund

Är du, som jag, uppvuxen vid havet bär du det alltid med dig. Jag har stilla accepterat att jag nog aldrig kommer kunna bo i inlandet. Det som behövs för att jag ska känna mig hemma är vågornas brus och doften av sur tång. Då mår jag som bäst.

Igår, när den initiala nervositeten lagt sig. När jag vant mig vid båten. När jag kände att mitt muskelminne kickade in. Då slappnade jag av och njöt. Och så insåg jag hur många ord jag saknat i mitt vokabulär. Lova, falla, vant, mantågsstötta, avfallet, knap, telltales. Ord som jag tidigare använt och förstått utan problem. Och nu har jag fått möjligheten att återvända till dem.

Efteråt sa jag att ”det här var verkligen jättekul. Tack!”Och min nya vän sa ”det märks att du har seglat förut”. Så när vi sa hejdå var det med en ambition om att det här får vi göra om! ⛵

Det här inlägget postades i påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till om att göra något jag har saknat och verkligen verkligen verkligen gillar ⛵

  1. anneli skriver:

    Åh vad härligt! hur var amsterdam? :)

    • Malin skriver:

      ja, det var ljuvligt! Amsterdam var också toppen :) Om du scrollar längre bak i arkivet finns det flera inlägg därifrån!

  2. Ida skriver:

    Vad härligt! Jag tycker att havet lockar mer och mer! :) I kväll kanske det blir promme vid stranden!

Kommentera

