sista fredagen i juni: pizza, skam och klubb nineties

Jag hittade ett inlägg jag glömt publicera förra veckan, så nu kommer det här istället! Det känns som en bra grej att kolla tillbaka på en rolig fredag en lite trött måndag.

Det var den sista fredagen i juni och regnet hängde tungt i luften hela dagen. Ja, faktum är att det regnade mer eller mindre ihållande hela fredagen! Men på kvällen tog Ida och jag oss, mellan regndropparna, hem till Sofia
friday, pizza and skam, at sofia's, helsingborg
för pizza!
friday, pizza and skam, at sofia's, helsingborg
Det blev två olika sorter som vi delade ihop med Sofia och hennes syster Anna.
friday, pizza and skam, at sofia's, helsingborg
Och sen, sen var det dax för veckans största händelse. Sista avsnittet av sista säsongen av SKAM! Vi fnissade och fick hjärtknip.
friday, pizza and skam, at sofia's, helsingborg
Vi firade helg och sommar med bubbel
friday, pizza and skam, at sofia's, helsingborg
och så pizza då så klart! En vegetariana med kronärtsskocka, oliver och grejer och en med halloumi, soltorkad tomat och mozzarella och andra grejer. Jag tyckte bäst om den sistnämnda.
friday, klubb nineties at the tivoli, helsingborg
När klockan nästan blivit lördag promenerade vi neråt stan till klubb NinetiesTivoli.
friday, klubb nineties at the tivoli, helsingborg
Det såg ut ungefär så här och kändes, för mig, ungefär som om jag var på mellanstadiedisco igen. Minus all osäkerhet och så. Bra grej alltså!
friday, klubb nineties at the tivoli, helsingborg
Vi dansade till 90-tals hits tills vi inte pallade mer. Att vi inte pallade mer berodde delvis på att vi var trötta efter veckan men också delvis på att vi knappt fick vara ifred på dansgolvet och det var så jäkla störigt. Så då promenerade vi hem istället och nästa morgon sov jag längre än vad jag har gjort om morgnarna på typ ett år. Typiskt bra avslut på juni och jobbveckan och en bra start på juli och helgen!

Helgen som gick har jag gjort andra grejer men det kommer senare i veckan. Ha en fin måndag ni som läser!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, musique, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sista fredagen i juni: pizza, skam och klubb nineties

  1. Ida skriver:

    Det var en härlig kväll på många sätt!

Kommentera

