fem saker gånger nio-listan

friday, opera at kronborgs castle, helsingör

5 saker jag gjorde igår kväll:
Handlade mat
Åt freaking jordgubbstårta! Tack Ida <3
Var på träff med Bokbönorna
Skrev meddelanden
Duschade

5 ljud jag kan höra just nu:
Suset från bilarna utanför
Ett svagt tjut från någon ventilation
Knarret från min sekretär
Tystnaden
Helgen som snart är här!

me

5 plagg jag aldrig bär:
Allt som är i over size
Tajta halsband
Plagg som är långa och med en smal siluett
Skor med stilettklack
Skor med sån där grej mellan tårna

5 saker jag gör innan jag går och lägger mig:
Känner på dörren
Borstar tänderna
Lyssnar på ett avspänningsprogram
Skriver dagbok
Läser

me, eating oysters, my 30th birthday, helsingborg

5 saker jag helst äter:
Jordgubbar
Färsk ananas
A-fil
Surdegsbröd
Ost

5 böcker jag vill läsa i sommar:
Grief is the thing with feathers av Max Porter
Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter av Elizabeth Gilbert
En halv gul sol av Chimamanda Nqozi Adichie
Min europeiska familj av Karin Bojs
Great Expectations av Charles Dickens
Plus ett helt gäng till. Jag har gjort en lista.

balcony life, helsingborg

5 saker som är knepiga med mig:
Mitt kontrollbehov
Min oro för sånt som inte hänt än
Jag är långsam på att anpassa mig till nya förutsättningar
Jag är inte särskilt social på morgonen
Jag gillar inte att ta saker spontant

5 appar jag gillar:
Instagram
Moves, som räknar mina steg
Min mensapp
Bloglovin’
Bankappen

me + geranium, helsingborg

5 saker jag har gjort i veckan:
Tränat
Fikat med en ny kompis
Svurit
Hämtat och lämnat böcker på bibblan
Ätit godis


Lista från Ida, som hittat den hos Flora.

Det här inlägget postades i sommar, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till fem saker gånger nio-listan

  1. Ida skriver:

    Tack själv fina Malin, för att ni kom och för att ni hjälpte mig äta upp tårtan :)
    Den där tigerkjolen – så du, så fin! :)

  2. ISA skriver:

    Åh tänk att vi har nästan exakt samma ”saker som är knepiga med mig”-punkter. Nästan skönt ändå ;) haha

Kommentera

