roadtrip till varberg 2/2

Jag tog visst lite semester från bloggen också, hoppsan. Så kan det gå! Fast det är okej, för är jag ledig, så är jag. Vädret har inte varit så varmt mina första semesterdagar så därför tänkte jag att vi kollar in de sista bilderna från Varberg. Första delen hittar ni här.

Jag såg att Ida också har bloggat om vår dag. Kolla gärna in trippen från hennes perspektiv, du hittar inlägget här.
saturday, day trip to varberg, varberg
När jag avslutade berättandet senast hade vi precis fikat på Fästningsterassen. Medan sockerkicken fortfarande satt i passade vi på att ta en gruppbild. Allt kändes så klart fantastiskt!
saturday, day trip to varberg, varberg
Vi knallade så klart runt omkring på fästningen också.
saturday, day trip to varberg, varberg
Sofia tittade på utsikten
saturday, day trip to varberg, varberg
och det här är vad hon såg.
saturday, day trip to varberg, varberg
I princip hela Varberg. Så fint! Inklusive vattensporten som pågick nere i vallgraven.
saturday, day trip to varberg, varberg
”Vi tar en selfie med utsikten i bakgrunden” sa någon av oss här, men det är visst ändå mest vi som syns <3 Fast det gör ju inget.
saturday, day trip to varberg, varberg
Vädret den här dagen var genomgående strålande och det kändes perfekt att få njuta av utsikten här uppe.
saturday, day trip to varberg, varberg
Jag menar, kolla bara!
saturday, day trip to varberg, varberg
Åååh, havet! Och stranden! Och alla människor! Och sommaren <3
saturday, day trip to varberg, varberg
Sofia och horisonten.
saturday, day trip to varberg, varberg
Vi kunde inte se oss mätta. Det enda som störde var de där vattenskotrarna som syns till höger i bild. De var högljudda.
saturday, day trip to varberg, varberg
Våra ögon var nästan mätta på utsikten, men våra magar var inte det, så vi gick snart neråt igen.
saturday, day trip to varberg, varberg
Jag är så väldigt glad att jag har lärt känna de här två. Här sitter de på Hus 13, som var restaurangen vi hade bokat bord på.
saturday, dinner at hus 13, day trip to varberg, varberg
Ida käkade smörstekt kummel (som den här dagen var torsk) med färsk vitlök, knipplök och morot i en skaldjurssås.
saturday, dinner at hus 13, day trip to varberg, varberg
Sofia åt sommarprimörer med nötströssel, vita bönor, gremolata och svamp som visade sig vara kantareller.
saturday, dinner at hus 13, day trip to varberg, varberg
Och jag åt torsk med räkor, ägg, pepparrot (ser ni det rivna berget där på toppen?! Mmm!) och brynt smör. Allt var gott och alla var nöjda. Yes! Det är så härligt när det händer.
saturday, dinner at hus 13, day trip to varberg, varberg
Ida och jag orkade efterrätt och hon fick den största chokladpralinen jag någonsin sett!
saturday, dinner at hus 13, day trip to varberg, varberg
Jag valde flädermarinerade jordgubbar med vaniljdrömmar, citronkräm och vaniljglass och dog lite för att det var så gott.
saturday, day trip to varberg, varberg
Solen sken och himlen var blå och det kändes verkligen som sommar. Vinden var lite sval men det var ändå så himla skönt att få sitta ute och känna sommaren i hela kroppen. Jag är så färdig med att frysa.
saturday, day trip to varberg, varberg
Vi vinkade hej då till restaurangen
saturday, day trip to varberg, varberg
och tog vägen om havet tillbaka till bilen.
saturday, day trip to varberg, varberg
Det var nästan guldtimmen
saturday, day trip to varberg, varberg
och hela världen var vacker.
saturday, sunset, day trip to varberg, varberg
Tillsammans med solnedgången roadtrippade vi tillbaka till Helsingborg. Och kände oss mycket nöjda över att ha haft en så fin lördag!


Första delen av dagen hittar du här.
Och dagen ur Idas perspektiv hittar du här.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, sommar, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till roadtrip till varberg 2/2

  1. Mama skriver:

    Så otroligt vackra vyer!

  2. Mama skriver:

    Fantastiskt vackert!

Kommentera

