höstlistan

Den här höstlistan började jag fylla på innan jag insåg att jag behövde ta en paus. Så här kommer lite svar, högt och lågt, om hösten, vad jag tänkte för några veckor sedan om hösten och vad jag tänker om den nu. Det är ju fortfarande höst, trots allt!

tuesday, virginia creeper in autumn colors, helsingborg
Beskriv din kommande höst i tre ord?
Frisk, klar och intensiv. (Fast den har ju redan börjat…)

Tre saker du vill göra i höst:
Åka på utflykt, hänga med människor jag gillar och mysa i soffan med tända ljus.

the season's first chestnut, helsingborg
Dina 3 bästa hösttips – alla kategorier?
Ta en promenad i skogen och titta på trädens färgskiftningar.
Laga god mat och bjud dina vänner.
Plocka kastanjer att stoppa i fickan.

Tre tips att göra inomhus en regnig dag:
Ät långsam frukost.
Titta på något eller läs en bok.
Ring en vän.

in the air, copenhagen airport
Vart vill du resa i höst?
Till Karlskrona och till värmen! Eller i alla fall till ljuset. Och båda dessa grejer ska jag göra! Tack mig själv <3

Hur vill du klä dig i höst?
Som vanligt; kjol, strumpbyxor, t-shirt, men jag skulle behöva några fler koftor.

friday, one pot pasta at sofia's, dinner, helsingborg
Vad vill du äta i höst?
Grytor och soppor.

Vilken bok kommer du läsa i höst?
Just då, när jag började skriva den här listan, läste jag vår nästa bokklubbsbok; Efter Ekot av Olivia Bergdahl. Och efter det har jag faktiskt flera av böckerna, som jag ville läsa i somras, kvar att läsa. Så nu läser jag en av mina sommarböcker, En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie.

Vad lyssnar du på i höst?
268x0w
Jag har hittat Faråkers senaste EP. Den är bitterljuv och härlig. Perfekt höstlyssning!

Vilka serier rekommenderar du andra att följa?
GLOW! Finns på Netflix och ger dig en välbehövlig dos av 80-tals Los Angeles, drama och sol. Jag har tipsat om den här förut.

Visa en bra höstbild från ditt arkiv:
saturday, autumn, helsingborg
Den här dagen förra året var det löjligt mycket höst 🍂🍂🍂

Hur höstmyser du?
Med tända ljus! Och ljusslingor! Och soffhäng!Och något intressant/spännande/roligt att titta på eller att läsa. Och mycket fika.

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Jag känner mig inte särskilt höstdeppig, faktiskt. Det har mer med bristen på dagljus att göra (eventuellt depp alltså), än med själva årstiden. Eller ja, det hänger ju ihop på ett sätt, men jag väljer att inte se det så. Då är det lättare att gilla hösten.

saturday evening, lights, helsingborg
Hur förbereder du dig för vintern?
Genom att möblera om i min garderob, plocka fram varmare kläder och andas djupt när luften känns krispig och frisk.


Den här listan är en kombination av två olika höstlistor. Den ena hittade jag här hos Helena och den andra hittade jag här hos HanaPee.

Det här inlägget postades i höst, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

Kommentera

