post-sommarlistan

Innan vi tar oss an hösten på riktigt tyckte jag det vore fint att sammanfatta sommaren. Så här kommer en variant på en efter-sommaren-lista. Och, glad fredag, hörrni!

Ps. Det kommer fortfarande några fler inlägg från min sommar, så helt finitio är det inte, bara för att jag sammanfattar lite här.

monday, chestnut, öresundsparken, helsingborg
Hur såg dina sommarplaner ut?
Resa till Costa brava i Spanien och till Karlskrona, ta det lugnt och fixa med grejer hemma, träffa människor jag gillar, läsa och bada, äta glass.

monday, calella de palafrugell
thursday, me, after a swim, tropical beach, helsingborg
Hur blev det?
Det blev faktiskt nästan exakt så. Jag hann fixa nästan allt jag tänkt mig hemma och träffa de människor jag hoppats hinna träffa. Det enda som känns knas i efterhand är att jag inte kände mig så utvilad. Det gick i ett, trots att jag mest skulle ta det lugnt. Märkligt det där.

saturday, trojkan, karlskrona
monday, post work out pizza for dinner, me, helsingborg
Hur länge var du ledig?
Jag hade semester i drygt tre veckor, men med den här sommaren har det känts som så mycket längre. Som att semestern började flera veckor innan den faktiskt gjorde det.

friday, midsummer's eve, at the salvador dali museum, figueres
saturday, with kärntruppen, lunch at holy smoke bbq, krapperup
Hur var känslan inför semestern?
Superpeppad! Och tacksam över att jag i år hann avsluta och städa på jobbet innan semestern. Det hann jag inte förra året.

Hur är känslan efter semestern?
Glad men trött.

Vad såg du mest fram emot?
Resan till Costa brava. Och att få läsa vad jag ville. Bada. Känna mig varm.

wednesday, daytrip to refshalöen, lunch at la banchina, copenhagen
sunday, scrambled tofu at café jord, malmö
saturday, watching the football world cup,
Vad köpte du inför semestern?
Mest mat tror jag, typ jordgubbar, och tågbiljetter.

Vad köpte du under semestern?
Haha, samma sak: mat och tågbiljetter. Och en ny bikini.

wednesday, lunch in ålabodarna with gun, ålabodarna
sunday, walking to tamariu
Vad har du haft på dig?
Så lite som möjligt. Så fort jag har kommit hem har jag ryckt av mig allt utom underkläderna. Jag har verkligen älskat att slippa frysa den här sommaren.

Vad har du lyssnat på?
Sommarpratarna!

saturday, breakfast, helsingborg
ett litet liv/a little life, by hanya yanagihara
Vad har du läst?
Mycket olika grejer. Min starkaste läsupplevelse var Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Jag vet, det är som att slå in en öppen dörr. Men den var verkligen något särskilt. Läs den!

Vad gjorde du när det regnade?
Njöt. Det regnade så himla lite den här sommaren.sunday, walking in pålsjö forest, cows, helsingborgwednesday, daytrip to refshalöen, lunch at la banchina, copenhagen
Vad är det mest överskattade med sommaren?
Att en alltid ska vara utomhus jämt, bara för att solen skiner. Den här sommaren, med all sin sol och värme, var det så skönt att rymma inomhus ibland. Och även till skuggan!

Slutligen, ett visdomsord du burit med dig i sommaren:
Näe, inga alls faktiskt.

saturday, sunset, barfota beach, helsingborg
Stommen till listan kommer från Julia. Jag har formulerat om frågorna och lagt till några nya. Julias sommarlista kan du läsa här.

Detta inlägg publicerades i sommar, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar