mors dag

sista veckan i maj så var jag hemma i karlskrona eftersom det var dax för redovisningar av exjobben. jag ska inte redovisa förrän i augusti, men jag ville ju kika på mina klasskompisar så klart! jag kom hem redan helgen innan. lördagen har ni redan sett och här kommer söndagen, alltså mors dag:
på morgonen var jag hemma och hjälpte till med städning och så. därefter promenerade jag till stan för att träffa en kompis.
fina staden!
vi åt premiär-glass från glassiären och promenerade omkring.
jag älskar havet.
sedan läste vi tidningen, det gör vi alltid när vi är ute och promenerar i staun. det vår grej.
när jag kom hem förberedde jag och min syster lite efterrätt innan det var dax att slå sig ned utomhus för att äta varmrökt lax och den första nypotatisen! nomnomnomnom.
och så efterrätten då så klart! fransk citronmarängtårta med hallon. så hemskt gott! det var min syster som stod för idéen och hon är helt klart ett geni.
nomnomnomnomnomnommnommmnooom!
efter det gjorde jag inget särskilt, tittade på många avsnitt av en tv-serie och låg på sängen, innan det var dax för kvällsmat och sedan sa jag godnatt till utsikten ovan. den utsikten är en av de sakerna jag saknar från mitt barndomshem.

translation
how i spent mother’s day this year. walks and ice cream with a friend, eating dinner with my family, preparing and eating dessert with my sister + mum and dad and saying good night to the view i am so familiar with from my child hood.

Det här inlägget postades i påhitt, sommar, utflykter och äventyr och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till mors dag

  1. Vilka fina bilder! Vilken fin dag!

Kommentera

