stilla söndagar

sunday, at the cemetery, alla helgona-helgen, pålsjö, helsingborg
Den här veckan har gått så himla fort. Det känns som att mina inlägg bara har handlat om bloggen, mina knep för att ta mig igenom november och sen om omvärlden och dess händelser. Jag har inte haft tid att samla mina tankar, varken här eller för mig själv, och jag har inte heller bloggat det jag tänkt blogga. Så som konserten med Laleh, som jag var så förväntansfull inför förra helgen, och så som fotot ovan, från förra söndagen.

Då var jag och Flingan i skogsminneslunden vid Pålsjö kyrkogård och krematorium och tände ljus till våra mor- och farföräldrar. Det är en tradition som jag börjat med sen jag flyttade ifrån min hemstad. Mitt hjärta känns lättare och öppnare när jag ger en stund till de som inte finns här längre. Mitt eget liv sätts i perspektiv och jag känner mig lite klarare och lugnare i själen. Och det infinner sig också en stillhet hos mig när jag har upplevt alla de tända ljusen på en kyrkogård från människor som saknar varandra. Det känns tryggt att sorgen får ta plats en stund.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till stilla söndagar

  1. Mama skriver:

    ❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentera

