en apriltorsdag med skönhet hos electa

Idag blir det (återigen) en tillbakablick här på bloggen. Den här gången till slutet av april när Christin bjöd in till event. Christin är utan tvekan det färggladaste och ärligaste inslaget i mitt bloggflöde. Och det är precis det jag gillar med henne och hennes blogg! Sen den här eventkvällen, som ni snart ska få läsa om, har hon dessutom, tillsammans med en kollega, lanserat en bloggportal. Så coolt! Det har varit så roligt att få följa henne på den här jobbresan, som hon har gjort de senaste åren. Inte anade jag att det skulle mynna ut i en bloggportal! Men, det var inte det jag skulle blogga om idag. Näpp. Nu tar vi oss tillbaka till april istället!
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
En torsdag i slutet av april hade Christin, som bloggar på Midis, bjudit in mig och en vän på skönhetsevent hos Electa Parfymeri i Helsingborg. Jag som verkligen inte är någon skönhetsnörd tackade efter lite klurande ja. För jag vet att jag hade ångrat mig om jag inte hade gått. Min nyfikenhet är bra på det sättet!
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
Det var ett intimt event med bloggare och instagrammare från Helsingborg och övriga Skåne som var bjudna. Christin och hennes kompis Marie, från Electa, hade styrt ihop det på ett väldigt fint sätt. Jag och Ida spanade runt på en demonstration av en ansiktsbehandling, luktade på parfymer och passade på att få lite tips på nya läppstiftsfärger.

Vi hann också mingla med några av de andra som var där. Bland annat med Olivia, en halvan av inredningsinstagramduon MOE of Sweden som har ett av de mest välordnade instagramflödena jag vet, och med Frida som precis som jag har en blogg. Hon är dessutom en hudvårdnörd av rang och bloggade väldigt roligt och informativt om eventet. Du hittar hennes inlägg här.
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
En av de roligaste grejerna var att få ta in butikens inredning. Electa har funnits sedan början av 1900-talet, om jag minns rätt, och även om de har bytt butik några gånger har de behållt originalinredningen! Den var i mörkt trä och på framsidan av disken fanns ett helt gäng gamla burkar och parfymflaskor uppställda. Det var riktigt häftigt.
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
När glasen var tömda och snittarna nästan uppätna knallade vi tvärs över torget till Electas klink.
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
Där har de inte funnits lika länge och det kändes fortfarande väldigt nytt. De vita väggarna var en pigg kontrast till parfymeriets mer dova toner. Där fick vi se hur det går till vid en tandblekning, och även om varken jag eller Ida kände att det var något för oss, var det intressant att höra och se hur det funkar.
thursday, blog- and instagramevent at electa with christin/midis, helsingborg
Jag och Christin har följt varandras bloggar några år och det var riktigt kul att äntligen få träffa henne i verkligheten! Hon var himla gullig och ställde upp på en bild. Jag kände mig lite star struck, faktiskt, men hon var mycket proffsig. Sen tackade vi för oss och knatade hem genom en kylig aprilkväll.

Tack igen, Christin, för en spännande upplevelse och ett kul event!

Detta inlägg publicerades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en apriltorsdag med skönhet hos electa

  1. Christin - Midis skriver:

    Vilken otroligt fint inlägg!! TACK!!! Blev så glad. Vilken härlig kväll det var och SÅ kul att träffas IRL!

Lämna en kommentar