”If I ever die, do me a favor. Go on Oprah and tell the world that I loved kittens.”

När jag var sjuk förra veckan hade jag som sagt lite tid över till att göra ingenting på… eller rättare sagt, min kropp strejkade så att jag pallade inte göra något alls!

Anyway, detta innebär: film, film, tv-serie, tv-serie, film och så vidare. Jag kunde med andra ord se om en del gamla tv-serie-favoriter.
Den serie som fick in mig i tv-serie-beroende-träsket var ”Veronica Mars”. And up until this day, är det fortfarande något av det bästa jag någonsin vilat mina gröna på.

Det jag gillar bäst med Veronica Mars är den snärtiga dialogen, Veronicas rappa one-liners (som jag alltid önskar att jag någon gång ska få tillfälle att använda själv) och att relationerna mellan huvudkaraktärerna är komplexa. Till min stora förvåning och ilska valde det amerikanska tv-bolaget som sände serien att lägga ned den efter bara 3 ynka säsonger, vilket gör att den inte fick ett hedervärt avslut… trots det är den förträfflig!


Till sist en video med en promo för Veronica Mars. Den är i usel kvalle, men lyssna till dialogen så förstår du vad jag menar med att den är snärtig!

”Underneath that angry young woman show, there’s a slightly less angry woman who’s just dying to bake me something!”

Detta inlägg publicerades i favoriter, film och tv-serier och märktes , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”If I ever die, do me a favor. Go on Oprah and tell the world that I loved kittens.”

  1. Pingback: 2010 september-december |

  2. Pingback: när två drömmar uppfylls samma dag! |

Lämna en kommentar