2011 års sista lista

Fem händelser som varit bra det här året?
1. alla månaderna i Holland.

2. lägerbålet på WSJ:n.

3. de tre dagarna på västkusten i juli med mina närmsta vänner som jag inte sett på flera månader.

4. kräftskivan i september med alla fina från min klass.

5. dagarna i Spanien med mina föräldrar i somras då det bara var jag och dem och semestern.

Fem Två händelser som varit sämst det här året?
1. de gångerna jag låtit omvärldsstressen ge mig migrän.
2. de gånger jag låtit andra diktera villkoren för mitt välmående.

Vad har du lärt dig i år?
Att det man måste göra, det klarar man.

Blev året som du har tänkt dig?
Nej, tusen gånger bättre!

Vilka kläder har du använt mest?
Kjolar på längden och tvären.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Red Hot Chili Peppers eftersom de släppte nytt album och jag gick på konsert. Årets nya upptäckter har varit Noah and the Whale, Veronica Maggio, Ben Lee och Bon Iver.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier…)
Mest tv-serier! Grey’s, Glee, Ncis, Ncis Los Angeles och Vampire Diaries. Jag har avslutat Gilmore Girls och under hösten påbörjat the Wire.

Vilka människor har du hängt mest med år?
Första halvan: de jag lärde känna i Holland. Andra halvan: Mina gamla fina bekantskaper och de nya jag lärde känna på jamboreen.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
En hel drös och de bor lite varstans i världen, så himla bra!

Vad är det vackraste du fått i år?
Alla de morgnar jag har vaknat och känt mig glad utan anledning.

Vad är det bästa du har läst?
Jag har läst ganska många böcker i år så jag tänkte göra en sammanfattande lista!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, pluggade utomlands.

Vad var din största framgång 2011?
Mina utlandsstudier och genomförandet av WSJ:n.

Bästa köpet?
Den här klänningen:

Vad spenderade du mest pengar på?
Mig själv.

Vad önskar du att du gjort mer?
En sak i taget.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Planerade jamboreen i Köpenhamn och åt en semla.
Min födelsedag blev alldeles bortglömd mellan flytt, utlandsstudier och jamboree-planering men så ska det minsann inte bli nästa år!

Translation:
The last list of 2011.

Detta inlägg publicerades i summan av kardemumman och märktes . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till 2011 års sista lista

  1. Pingback: 2011, oktober – december. |

  2. Pingback: 2015 års sista lista |

  3. Pingback: 2016 års sista lista |

  4. Pingback: 2017 års sista lista |

  5. Pingback: 2018 års sista lista |

Lämna en kommentar