textbitar som jag sparat, del II

Idag bjuder jag er på ytterligare ett litet gäng textbitar som jag har sparat när jag har läst böcker jag har tyckt om. Den här gången är temat människor och mänskligheten.

ett år av magiskt tänkande av joan didion
Ur Joan Didions bok Ett år av magiskt tänkande.

bön för tjernobyl: krönika över framtiden av svetlana aleksijevitj
Ur Svetlana Aleksijevitjs bok En bön för Tjernobyl.

the vacationers by emma straub
Ur Emma Straubs bok The Vacationers.

en bit av mig fattas av david levithan
Ur David Levithans bok En bit av mig fattas.

Läs också:
Textbitar som jag sparat

Detta inlägg publicerades i böcker, favoriter, höst. Bokmärk permalänken.

En kommentar till textbitar som jag sparat, del II

  1. Pingback: textbitar som jag sparat, del III |

Lämna en kommentar