2012 års sista lista

Fem händelser som varit bra det här året?
1. att min praktik blev ett riktigt jobb!
2. att jag skrev min master-uppsats och tog examen.
3. att jag har många roliga saker att se fram emot.
4. att jag fick lägenhet närmare mitt arbete.
5. att jag har engagerat mig i två nya projekt.

Fem Två händelser som varit sämst det här året?
1. att jag varit så väldigt lite social…
2. och att jag varit väldigt mycket plugg-eremit.

Vad har du lärt dig i år?
att jag lär mig nya saker även när jag arbetar.

Blev året som du har tänkt dig?
ja och nej, det har varit mitt slitigaste och grubbligaste år på länge.

Vilka kläder har du använt mest?
kjolar och t-shirts och klänningar samt färgglada och mönstrade strumpbyxor.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
mina nya upptäckter har varit Of Monsters and Men, Allo Darlin’ och Vapenbröder. kärleken till Florence + the Machine har fördjupats och Mumford & Sons nya skiva har räddat alla tidiga morgnar på tåget under höst och vinter.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier…)
för första gången alla Star Wars-filmerna, och sedan hade jag filmkväll en kväll i veckan under uppsatsen och då blev det, bland annat, Sunshine Cleaning, 50/50 och Tinker, Tailor, Soldier, Spy. På bio har jag sett the Hunger Games, Breking Dawn part 2 och the Hobbit.

vad gäller tv-serier har jag sett klart One Tree Hill och the Wire och annars bara fortsatt följa samma som förra året; glee, grey’s anatomy, ncis, homeland och så vidare.

Vilka människor har du hängt mest med år?
min familj, tror jag faktiskt. som sagt, det sociala har fått stryka på foten.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
två excellenta personer på mitt jobb! samt en drös från i våras när jag bodde i Malmö.

Vad är det vackraste du fått i år?
julledighet.

Vad är det bästa du har läst?
1Q84 del 1 av Murakami, Den odödliga Henrietta Lacks av Skloot, Cirkeln och Eld av Strandberg & Bergmark Elfgren och En gåtfull vänskap av Ogawa och Rosa, den farliga färgen av Ambjörnsson plus trilogin om Hungerspelen.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
skrev D-uppsats och avslutade min masterutbildning.

Vad var din största framgång 2012?
att jag sökte och fick praktik som sedan blev jobb inom det yrke jag tagit min examen!

Bästa köpet?
konsertbiljetter.

Vad spenderade du mest pengar på?
tågresor antar jag.

Vad önskar du att du gjort mer?
umgåtts och lärt känna nya människor.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
jag hade en mycket trevlig födelsedag, kolla själva här.

Translation:
The last list of 2012.

Detta inlägg publicerades i summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till 2012 års sista lista

  1. Kajsa skriver:

    Svar: Nej, jag har ingen aning om var han köpt baconhandduken, men jag älskar den för att den är så galen. :)

  2. Pingback: 2015 års sista lista |

  3. Pingback: 2016 års sista lista |

  4. Pingback: 2017 års sista lista |

  5. Pingback: 2018 års sista lista |

Lämna en kommentar