2014 års sista lista

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Att jag efter ett längre uppehåll, pga min axel, har kunnat börja träna regelbundet igen.
2. Att jag och Lina roadtrippade runt halva Sverige och en snutt av Norge på semestern.
3. Alla påhitt jag har hittat på med min familj.
4. Alla festliga tillfällen med the gang.
5. Att jag rest och sett många nya platser tillsammans med människor jag tycker om.

Fem Tre händelser som varit sämst det här året?
1. När min farmor gick bort.
2. När jag trodde att stressen skulle äta upp mig och jag bara grät.
3. När jag hade migrän för första gången på över ett år.

Vad har du lärt dig i år?
Att när jag blir riktigt stressad sätter det sig i min kropp. Att min familj är väldigt bra på att ge tips och stöd när jag ber om det.

Blev året som du har tänkt dig?
Jag kommer inte ihåg exakt vad jag tänkte om det här året inför det här året. Men just nu känner jag att det har varit fint trots att det varit höga kullar och djupa dalar känslomässigt.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
En salig blandning som vanligt, tycker jag. Enligt Spottan är jag dock ganska nischad om en dömer av mina favoritgenres.
music on spotify, 2014

Vad har du tittat på? (film, tv, serier…)
Jag har tittat på en himla massa tv-serier. En ständig favorit är Homeland och årets säsong, nummer 4, har varit bättre än nånsin. En film som jag verkligen älskade och som jag såg i år var ”The Book Thief”.

Vilka människor har du hängt mest med år?
Min familj och mitt nya lilla gäng.

friday at the allotment, helsingborg
The gang

Vilka nya personer har du lärt känna i år?

Jag har inte lärt känna jättemånga nya människor i år men jag har däremot lärt känna en hel mängd människor bättre! Och sen har jag kommit en gammal god vän nära igen och det gör mig så jäkla glad för vår relation betyder så väldigt mycket för mig.

Vad är det vackraste du fått i år?

Ledighet och en varm sommar.

Vad är det bästa du har läst?
Jag har läst väldigt många böcker i år och här kommer ett axplock av dem som har fastnat hos mig:
paper towns by john green
meningen med hela skiten av nina åkestam
veronica mars: the thousand dollar tan line by rob thomas and jennifer grahamn

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har tagit steg framåt i min roll på jobbet och planerat för hur jag kan utvecklas ytterligare under nästa år.

Vad var din största framgång i år?

Att jag äntligen börjar känna mig hemma på riktigt här i min nya hemstad.
dramatic skies, helsingborg
Helsingborg

Bästa köpet?
Flygbiljetter!

Vad spenderade du mest pengar på?

Resor och mat.

Vad önskar du att du gjort mer?

Uppmärksammat mig själv på att jag är en fin människa och varit snällare mot mig själv.

Vad gjorde du på din födelsedag i år?
Jag åt god frulle med mig själv och god tapas-middag med mina föräldrar på själva dagen och ett par dagar senare hade jag några kompisar över på tacos.
birthday breakfast, helsingborg
Födelsedagsfrukost


Vilket datum från året kommer du alltid att minnas?

Den 3 mars.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Det har varit ett väldigt blandat år känslomässigt sett. Jag har både varit väldigt glad och väldigt ledsen.

Mest stolt över?
Att jag tog mig igenom november och de oväntade händelser som hände på jobbet.

Dog någon som stod dig nära?
Ja, min farmor.

Vilka länder besökte du?
Norge, Polen, Turkiet och Kap Verde.
wednesday, henningsvaer
Henningsvaer
sunday, krakow
Krakow
sunday, istanbul
Istanbul

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej.

Vem saknade du?
Mina mor- och farföräldrar och min familj. Jag har, i perioder, längtat hem väldigt mycket det här året.

Vad fick dig att må bra?
Att gå längs havet och andas havsluft.
the ocean, helsingborg

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tänker utmana mig själv ännu mer.

Detta inlägg publicerades i summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 2014 års sista lista

  1. Pingback: 2015 års sista lista |

  2. Pingback: 2016 års sista lista |

  3. Pingback: 2017 års sista lista |

  4. Pingback: 2018 års sista lista |

Lämna en kommentar